Info

Więcej o mnie.








Znajomi
Moje rowery
Nie mam rowerów...Wykres roczny

Archiwum bloga
- 2016, Czerwiec3 - 0
- 2016, Maj5 - 1
- 2015, Październik1 - 0
- 2015, Wrzesień5 - 0
- 2015, Sierpień4 - 0
- 2015, Lipiec3 - 0
- 2015, Czerwiec2 - 0
- 2015, Maj3 - 2
- 2015, Kwiecień2 - 0
- 2014, Listopad1 - 0
- 2014, Październik4 - 1
- 2014, Wrzesień4 - 1
- 2014, Sierpień4 - 0
- 2014, Lipiec1 - 0
- 2014, Czerwiec3 - 0
- 2014, Kwiecień1 - 0
- 2013, Listopad1 - 0
- 2013, Październik4 - 2
- 2013, Wrzesień2 - 0
- 2013, Sierpień2 - 0
- 2013, Lipiec1 - 0
- 2013, Czerwiec2 - 0
- 2012, Listopad3 - 0
- 2012, Wrzesień2 - 0
- 2012, Sierpień3 - 0
- 2012, Lipiec1 - 0
- 2012, Czerwiec1 - 0
- 2012, Maj1 - 0
- 2012, Kwiecień1 - 0
- 2012, Marzec1 - 0
- 2011, Październik1 - 3
- 2011, Wrzesień2 - 0
- DST 27.00km
- Czas 02:00
- VAVG 13.50km/h
- Aktywność Jazda na rowerze
Wiosenny rekonesans
Niedziela, 3 maja 2015 · dodano: 05.06.2015 | Komentarze 0
W Święto Konstytucji postanowiłem udać się na mały reconnaissance. Celem mojej ekspedycji była ocena bezpieczeństwa pieszych na przejściach pod torami na odcinku Przesiadłów-Wykno z elementami analizy hydrologicznej okolic Zaosia. Wnikliwe oględziny pierwszego z przejść zlokalizowanego w pobliżu Przesiadłowa wykazały istotne wady omawianego obiektu. Przejście jest stare i brzydkie, a beton, z którego jest wykonane, kruszy się i odpada, a także razi uczucia estetyczne osób z niego korzystających. Ponadto jego wysokość jest odpowiednia dla leśnych skrzatów lub drobnej zwierzyny płowej, a nie dla dorosłych osobników z gatunku homo sapiens. Ludzie mierzący powyżej 1,5 m (lub zwierzęta posiadające bujne poroże) przy przechodzeniu tamtędy narażeni są na konieczność schylania, co przy częstym korzystaniu z przejścia może skutkować bólem pleców i skrzywieniem kręgosłupa. Dodatkowo ze stropu wystają postrzępione krawędzie metalowych rur, z których kapie ciecz o konsystencji i cechach optycznych wody, co stwarza niebezpieczeństwo zranienia i zmoczenia głowy. Kolejom państwowym zalecam niezwłoczne przebudowanie opisywanego przejścia. Po dokładnej kontroli budowli skierowałem się do ujezdzkiego parku, gdzie odkryłem tajemniczą dziurę w ziemi o nieznanej proweniencji i niewiadomej funkcji. Wyjaśnienie pochodzenia i przeznaczenia dziury wymaga dalszych badań terenowych i pogłębionych analiz geologicznych. Następnie wyruszyłem do lasu za miejscowością Wykno, by dokonać lustracji kolejnego przejścia pod torami. Tamtejsza budowla może byś stawiana za wzór tego typu obiektów. Posiada odpowiednią szerokość i wysokość, a przechodzenie nią stanowi czystą przyjemność i jest rekomendowane osobom przekraczającym tory w tym rejonie. Następnym odwiedzonym przeze mnie miejscem było wyschnięte jezioro Subina nieopodal Zaosia. Mapy z lat 60. ubiegłego wieku, a także opowieści mieszkańców, wskazują na występowanie tam wówczas zbiornika wodnego, jednak podczas swojej inspekcji nie stwierdziłem obecności akwenu. Na zakończenie tego niezwykle owocnego wyjazdu podążyłem do Zaosia, gdzie dokonałem audytu wyremontowanej niedawno drogi wojewódzkiej nr 715. Jakość wykonanych prac i końcowy efekt wizualny przeprowadzonych robót oceniłem pozytywnie.
Nadjeżdża pociąg © Ziutoslaw

...i pojechał © Ziutoslaw

Przejście pod torami w okolicach Przesiadłowa © Ziutoslaw

Pałac w Ujeżdzie © Ziutoslaw

Kartusz z herbem Ostrowskich - Rawicz © Ziutoslaw

Tajemnicza dziura w ziemi © Ziutoslaw

Uciekające bociany © Ziutoslaw

Przejście pod torami w okolicach Wykna © Ziutoslaw

Omszałe konary nad wyschniętym jeziorem Duża Subina © Ziutoslaw

Budki dla ptaków nad Dużą Subiną © Ziutoslaw

Mikrowąwóz w okolicach Zaosia © Ziutoslaw

Droga DW 715 w Zaosiu w czerwcu 2014 roku i obecnie © Ziutoslaw

Droga DW 715 w Zaosiu w czerwcu 2014 i obecnie © Ziutoslaw

Huta szkła Euroglas w Niewiadowie © Ziutoslaw