Info

Więcej o mnie.








Znajomi
Moje rowery
Nie mam rowerów...Wykres roczny

Archiwum bloga
- 2016, Czerwiec3 - 0
- 2016, Maj5 - 1
- 2015, Październik1 - 0
- 2015, Wrzesień5 - 0
- 2015, Sierpień4 - 0
- 2015, Lipiec3 - 0
- 2015, Czerwiec2 - 0
- 2015, Maj3 - 2
- 2015, Kwiecień2 - 0
- 2014, Listopad1 - 0
- 2014, Październik4 - 1
- 2014, Wrzesień4 - 1
- 2014, Sierpień4 - 0
- 2014, Lipiec1 - 0
- 2014, Czerwiec3 - 0
- 2014, Kwiecień1 - 0
- 2013, Listopad1 - 0
- 2013, Październik4 - 2
- 2013, Wrzesień2 - 0
- 2013, Sierpień2 - 0
- 2013, Lipiec1 - 0
- 2013, Czerwiec2 - 0
- 2012, Listopad3 - 0
- 2012, Wrzesień2 - 0
- 2012, Sierpień3 - 0
- 2012, Lipiec1 - 0
- 2012, Czerwiec1 - 0
- 2012, Maj1 - 0
- 2012, Kwiecień1 - 0
- 2012, Marzec1 - 0
- 2011, Październik1 - 3
- 2011, Wrzesień2 - 0
- DST 34.00km
- Czas 02:00
- VAVG 17.00km/h
- Aktywność Jazda na rowerze
Do Grot i z powrotem
Piątek, 23 marca 2012 · dodano: 01.04.2012 | Komentarze 0
Słoneczna aura i nieco wolnego czasu sprawiły, że znalazłem się na rowerze. Jako że był to mój pierwszy wyjazd w tym sezonie, postanowiłem się nie przemęczać i grzecznie wrócić do domu po kilku kilometrach. Jednak nieokiełznany zew przygody gnał mnie przed siebie i zawiódł aż do jednej z największych atrakcji turystycznych Tomaszowa i okolic, czyli Grot w Nagórzycach. Na miejscu zastałem malowniczy widok: gustowny budynek recepcji, luksusowe toalety i nieśmiertelna przyczepa na górze.
Groty Nagórzyckie© Ziutoslaw
W drodze powrotnej przyjrzałem się budowie drogi DK8. Przez pół roku niewiele się tu zmieniło, a do Euro już tylko dwa miesiące.

DK8© Ziutoslaw

DK8© Ziutoslaw

DK8© Ziutoslaw

DK8© Ziutoslaw

Sarenka© Ziutoslaw
Sarenka doskonale widoczna na tle marcowych pół.
- DST 20.00km
- Czas 02:00
- VAVG 10.00km/h
- Aktywność Jazda na rowerze
Bunkry w Skrzynkach i guma
Poniedziałek, 3 października 2011 · dodano: 23.03.2012 | Komentarze 3
Gdzieś w leśnej gęstwinie niedaleko miejscowości o dźwięcznej nazwie Skrzynki ukryte przed oczami ciekawskich zwiadowców historii znajdują się poniemieckie bunkry. Od dawna planowałem je odnaleźć, jednak dwie próby zakończyły się fiaskiem. Ale do trzech razy sztuka. Po kilku minutach błądzenia po leśnych duktach w oddali wśród drzew zamajaczyły ciemne kształty betonowych budowli.Bunkry, a właściwie schrony bierne, zostały zbudowane w 1940 r. przez Niemców.
Według jednego z niemieckich opracowań w czterech typowych schronach 102V i sześciu barakach kwatery Askania Mitte III miały zostać zakwaterowane jednostki zabezpieczenia kwatery i sztab roboczy OKH (Naczelnego Dowództwa Wojsk Lądowych). Lokalizację tych schronów można wiązać z pobliską fabryką amunicji w Niewiadowie, stacją przeładunkową w Zaosiu i odległymi o kilkanaście kilometrów składami materiałów wojennych w Regnach. Bunkry mogły być również zapleczem łączności radiowej dla znajdujących się kilkadziesiąt kilometrów dalej bunkrów kolejowych w kompleksie "Konewka - Jeleń". Po wojnie bunkry zostały wysadzone w ramach testowania skuteczności materiałów wybuchowych produkowanych w fabryce w Niewiadowie.

Leśna gęstwina© Ziutoslaw

Leśne bajoro© Ziutoslaw

Zdjęcie z wycieczki rowerowej© Ziutoslaw

Zdjęcie z wycieczki rowerowej© Ziutoslaw

Zdjęcie z wycieczki rowerowej© Ziutoslaw

Zdjęcie z wycieczki rowerowej© Ziutoslaw

Zdjęcie z wycieczki rowerowej© Ziutoslaw

Zdjęcie z wycieczki rowerowej© Ziutoslaw

Zdjęcie z wycieczki rowerowej© Ziutoslaw

Bazgroły na bunkrze© Ziutoslaw

Jeszcze więcej bazgrołów© Ziutoslaw
W drodze powrotnej złapałem gumę i z Małcza musiałem iść pieszo.

Kapliczka w Małczu© Ziutoslaw

Leśna kapliczka© Ziutoslaw
- DST 20.00km
- Czas 01:15
- VAVG 16.00km/h
- Aktywność Jazda na rowerze
Polska w budowie
Niedziela, 18 września 2011 · dodano: 27.09.2011 | Komentarze 0
Po alkoholu miewam dziwne pomysły, więc postanowiłem udać się w kierunku Tomaszowa celem dokonania organoleptycznej oceny postępu prac przy budowie drogi S8. Chciałem również sprawdzić, czy moja ulubiona trasa rowerowa do Tomaszowa wiodąca przez łąki i pola malowane zbożem rozmaitem jest jeszcze przejezdna, tzn. czy da się przejechać przez rzeczoną DK8. Okazało się, że da się, ale nie jest to łatwe. Na szczęście ruch nie był zbyt duży i dość szybko przeprawiłem się na drugą stronę. Po bacznym przyjrzeniu się placowi budowy i powstałym obiektom udałem się w drogę powrotną. Postęp robót oraz jakość wykonanych prac oceniam pozytywnie.
Węzeł Komorów - widok z daleka© Ziutoslaw

Kładka na rzece Bielinie© Ziutoslaw
Przejeżdżałem tędy dziesiątki razy. A właściwie przechodziłem. Przejechałem raz - pierwszy i ostatni.

Węzeł Komorów - widok z bliska© Ziutoslaw

Wiadukt nad DK8© Ziutoslaw

Roboty drogowe o zachodzie słońca© Ziutoslaw

Zakóńczony dzień pracy, moja Balladyno© Ziutoslaw

Droga krajowa nr 8 - widok w kierunku Katowic© Ziutoslaw

Droga karjowa nr 8 - widok w kierunku Warszawy© Ziutoslaw

Węzeł Komorów + bonus: trasa, którą jechałem© Ziutoslaw

Ścieżka rowerowa Ujazd - Sangrodz© Ziutoslaw

Uciekający kot© Ziutoslaw
Po powrocie pozostawałem pod wpływem tych obrazów naszego pięknego, rozwijającego się kraju i napadła mnie wena, która zmusiła mnie do napisania utworu rymowanego, który pozwolę sobie tutaj zamieścić, za co serdecznie wszystkich przepraszam.
Polska w budowie
W swym autobusie, pogrążony w pracy,
Siedzi Pan Premier, nadweręża zdrowie.
Dla was, Polacy!
Polska w budowie!
Przegląda akta, projekty i plany,
Analizuje. I nikt się nie dowie,
Jak jest skonany.
Polska w budowie!
Obok minister daje dobre rady.
Pomysł ma nowej ekspresówki w głowie
I autostrady.
Polska w budowie!
Swe obowiązki rząd spełnia sumiennie.
Sypnie pieniędzmi Unia, gdy się dowie,
Że nieustannie
Polska w budowie!
Lecz naród pełen jest niewdzięczności,
Zamiast rząd kochać coraz goręcej.
I nowe hasło w sercach już gości:
"Polacy zasługują na więcej".
- DST 70.00km
- Czas 04:30
- VAVG 15.56km/h
- Aktywność Jazda na rowerze
Zalew Sulejowski - Biała Góra - Smardzewice - Spała
Sobota, 3 września 2011 · dodano: 16.09.2011 | Komentarze 0
Pogoda była wielce zachęcająca do wszelkiego rodzaju aktywności na świeżym powietrzu, więc z największą przyjemnością wybrałem się na przejażdżkę. Niestety, za Zaborowem pojawił się pierwszy problem - bezczelna krowa stojąca na środku drogi, która najwyraźniej nie miała w planach z niej schodzić. Nie ufam krowom więc wybrałem objazd.Nad Pilicą - pospolite ruszenie wycieczkowe: rowerzyści, nordic walkerzy, turyści piesi w grupach mniej lub bardziej zorganizowanych, wędkarze oraz niestety wielbiciele quadów. Podejrzewam, że właśnie "dzięki" nim droga nad Pilicą staje się coraz mniej przejezdna i w paru miejscach można utknąć w piachu. Kawałek dalej ostry podjazd; nie dałem rady i musiałem zejść z roweru - forma już nie ta, co dawniej. Po około 40 km w Białobrzegach zacząłem tracić siły i wyprzedziło mnie jakieś dziecko. Dziecko wyglądało jednak na wysportowane, więc może nie jest jeszcze ze mną tak źle. W każdym razie pod górkę przed skrzyżowaniem znowu musiałem wchodzić pieszo. Po drodze do Spały co chwila spotykałem zastępy harcerzy, a wakacje się już przecież skończyły, więc czas na naukę, a nie szlajanie się po lasach. Droga ze Spały do domu upłynęła mi w trudach i znoju, ale dojechałem, co uważam za wielki sukces.

Groty w Nagórzycach© Ziutoslaw
Ładnie to nawet z zewnątrz wygląda, tylko kiedy w końcu będzie otwarte? I co tam robi ta przyczepa?

Wóz strażacki© Ziutoslaw
Emerytowany wóz strażacki - przepracował pewnie więcej lat niż przeciętny emeryt z mundurówki.

Zalew Sulekowski - widok w prawo© Ziutoslaw
Te białe kropki to bliżej niezidentyfikowane ptactwo wodne, jakby się ktoś zastanawiał.

Zalew Sulejowski - widok na wprost© Ziutoslaw
Nad wodą wielką i ...

Zalew Sulejowski - wido do tyłu© Ziutoslaw

Pilica - ekologia przede wszystkim© Ziutoslaw

Kopalnia w Białej Górze - widok zza krzaków© Ziutoslaw

Kopalnia w Białej Górze - nadal zza krzaków© Ziutoslaw

Smardzewice - kościół pw. św. Anny, 1683-99© Ziutoslaw

Spała - most im. gen. Tadeusza Buka© Ziutoslaw

I w drugą stronę© Ziutoslaw

Tablica pamiątkowa© Ziutoslaw

Spała - kaplica pw. NMP Królowej, 1922© Ziutoslaw